TOT A PUNT PER A L’INICI DEL PROGRAMA ENGINY DE FORMACIÓ EN REALITAT VIRTUAL I AUGMENTADA PER A FIRES I CONVENCIONS

Desembre 2020

TOT A PUNT PER A L’INICI DEL PROGRAMA ENGINY DE FORMACIÓ EN REALITAT VIRTUAL I AUGMENTADA PER A FIRES I CONVENCIONS

Una quinzena d’inscrits participaran en el programa, que començarà el dia 18 de gener a les instal·lacions de firaReus Events

 

REDESSA i la Fundació Autoocupació ultimen els preparatius per a l’inici del programa Enginy de formació en realitat virtual i augmentada per a fires i convencions, emmarcat en el Programa Primer de Catalunya Emprèn i que compta amb la col·laboració del Clúster TIC.

Aquestes sessions centrades en iniciatives emprenedores i tecnològiques aplicables al sector del turisme de negocis oferiran formació en noves tecnologies i en gestió empresarial i tindran la realitat virtual i augmentada com a eix central.

La regidora d’Economia i Coneixement i consellera delegada de REDESSA, Teresa Pallarès, ha explicat que “amb l’imminent desplegament del 5G i un ecosistema TIC que és estratègic per al creixement econòmic de la ciutat, fem un pas més i apostem per portar les noves tecnologies també al sector del turisme de negocis a través de firaReus, que es posiciona així com a centre de fires i convencions pioner i innovador en el seu àmbit”.

Les sessions del programa Enginy combinaran la formació amb el treball en equip, per a cercar projectes innovadors que es puguin aplicar a l’organització de fires, convencions o congressos. 

Els participants rebran una formació de 100 hores en realitat virtual i augmentada aplicada al sector del turisme de negocis i 60 hores d’acompanyament especialitzat per a cadascun dels projectes que es desenvolupin durant la formació. Les sessions es realitzaran del 18 de gener al 26 de març i el temari previst és:  

1. El posicionament de firaReus en el sector MICE: riscos i oportunitats en el mercat nacional i internacional.

2. El turisme de negocis: el perfil dels clients. Presentació de les necessitats actuals de firaReus.

3. Generació de grups i desenvolupament d'habilitats en la gestió d'equips per projectes.

4. Treball de camp de les oportunitats exposades per firaReus: visita a projectes existents i redacció del DAFO.

5. Metodologia i processos de Design Thinking per a treballar les necessitats de firaReus I.

6. Metodologia i processos de Design Thinking per a treballar les necessitats de firaReus II.

7. El món real i el món virtual. Abordatge del concepte virtual. Realitat virtual i augmentada i les seves diferents combinacions.

8. Tecnologies per crear escenaris virtuals. Els software més potents del mercat i característiques. Tècniques de creació virtual. Modelatge, textures, ambients, il·luminació i animació.

9. Digitalització, tecnologies de digitalització, tipologies de dades i les seves dificultats i tècniques de processament.

10. Dispositius, present i futur. Dispositius de realitat virtual i realitat augmentada del mercat. Funcionament bàsic i tecnologies emprades per funcionar. Avantatges i inconvenients. Projectes de futur de les empreses líders en dispositius.

11. Motors de realitat virtual. Aplicacions dels motors de realitat virtual. UNREAL i UNITY. Tècniques per optimitzar models, escenaris i noves tècniques d'hiperrealisme en temps real.

12. APP's. Plataformes i tipus d'aplicacions del mercat, anàlisis del potencial i limitacions. Paquets més important per al desenvolupament d'aplicacions. Llenguatges i programacions pioners. Funcionament de les Apps store més importants del mercat i el seu funcionament.

13. Treball de camp de les tecnologies exposades dins de firaReus: visita a les instal·lacions per avaluar la factibilitat d'aplicar les noves tecnologies al model de firaReus.

14. El mercat mundial del turisme de negocis. Escalabilitat tecnològica: visita a les instal·lacions de Fira de Reus per avaluar la factibilitat d'aplicar les noves eines de gestió de projectes i resolució de conflictes.

15. Generació de models de negoci i estratègia empresarial. Metodologia del Canvas, segons Alex Ostelwalder.

16. Introducció i guia de l'elaboració d'un estudi i test de mercat per a un projecte empresarial.

17. Anàlisi teòric i pràctic de la viabilitat econòmica i financera d'un projecte empresarial.

18. La presentació del projecte empresarial: l'Elevator Pitch i habilitats de comunicació en la captació d'inversió.

19. Eines de prototipatge i aproximació teòrica al concepte de Mínim Producte Viable (MVP), orientat a les APPs i software.

20. Workshop d’elaboració del MPV dels projectes participants.

21. Seguiment del treball realitzat en el bloc 2. Anàlisi d'eines per la gestió de projectes (GANT o Scroom), empoderament del grup i teories de la motivació de l'equip.

22. Sessió de Cloenda.

La sessió final del programa Enginy de formació en realitat virtual i augmentada per a fires i convencions es farà el dia 26 de març i comptarà amb un marketplace on potencials clients, col·laboradors i proveïdors podran proposar als participants donar continuïtat als seus projectes. 

 

 


TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

DESCARREGA ELS NOSTRES DOSSIERS INFORMATIUS

Click per a descarregar